Bitcoin Cloud Mining Contracts
დეტალური ძებნა

თამარ ჟვანია - წლების განმავლობაში არჩევნებისადმი სანდოობის გარკვეულ დონეს მივაღწიეთ, მაგრამ გვაქვს ამბიცია, რომ შეფასებები უფრო კარგი იყოს

თამარ ჟვანია - წლების განმავლობაში არჩევნებისადმი სანდოობის გარკვეულ დონეს მივაღწიეთ, მაგრამ გვაქვს ამბიცია, რომ შეფასებები უფრო კარგი იყოს

2016-02-18 16:36:00

ცენტრალურმა საარჩევნო კომისიამ საარჩევნო ადმინისტრაციების რიგით მეექვსე, ყოველწლიურ შეხვედრას უმასპინძლა. ორდღიანი კონფერენცია 16-17 თებერვალს ლოპოტაზე გაიმართა. 19 ქვეყნის საარჩევნო ადმინისტრაციისა და საერთაშორისო ორგანიზაციების 105-მა წარმომადგენელმა არჩევნების სანდოობის თემა განიხილეს. ღონისძიების მონაწილეებს ცესკო-ს თავმჯდომარე თამარ ჟვანიამ წარუდგინა პრეზენტაცია - "არჩევნების სანდოობის ხელშეწყობა საქართველოში". რა გამოცდილებას სძენს ცესკო-ს მსგავსი ტიპის კონფერენციები, მით უფრო, მოახლოებული საპარლამენტო არჩევნების წინ, როგორ ემზადება საარჩევნო ადმინისტრაცია ოქტომბერში დაგეგმილი არჩევნებისთვის და რა პროცედურები უძღვის წინ თარიღის დადგენას და რას პასუხობს საოლქო კომისიების პარტიული ნიშნით დაკომპლექტების შესახებ ბრალდებებს - აღნიშნულ თემებთან დაკავშირებით, "ინტერპრესნიუსი" ცესკო-ს თავმჯდომარეს, თამარ ჟვანიას ესაუბრა.- ქალბატონო თამარ, რა გამოცდილებას სძენს სხვადასხვა ქვეყნის საარჩევნო ადმინისტრაციისა და საერთაშორისო ორგანიზაციების მონაწილეობით გამართული კონფერენციები ზოგადად საარჩევნო ადმინისტრაციებს და რაც მთავარია, უშუალოდ საქართველოს?- საერთაშორისო კონფერენციები და მსგავსი ტიპის შეხვედრები მნიშვნელოვანია იმ გამოცდილების გასაზიარებლად, რომელიც სხვადასხვა ქვეყნის საარჩევნო ადმინისტრაციებში გროვდება. საქართველო შედარებით ახალი დემოკრატიის მქონე ქვეყანაა. ჩვენ მრავალპარტიული არჩევნების ჩატარების გამოცდილება სულ რაღაც 25 წლიანი საარჩევნო ადმინისტრაციის პირობებში გვაქვს. ძალიან კარგად გვახსოვს ისტორია, როგორ ვვითარდებოდით, საიდან დავიწყეთ და დღეს რა ეტაპზე ვართ. მაგრამ გვესმის, რომ ეს არ არის საკმარისი. სწორედ ამიტომ ვისმენთ ძალიან ბევრ საინტერესო გამოცდილებას.- გასულ წლებში საარჩევნო მოხელეებმა საარჩევნო პროცესებში კონფლიქტების მართვის, დაინტერესებული მხარეების ჩართულობისა და ეფექტური კომუნიკაციების, ასევე ინკლუზიური არჩევნების საკითხები განიხილეს. რა პრინციპით შეირჩა წლევანდელი თემა - არჩევნების სანდოობა?- ძალიან მნიშვნელოვანი იყო გასული წლების თემები. არჩევანი ჩვენი ქვეყნის განვითარების კონტექსტიდან გამომდინარეობს. იყო დრო, როდესაც ჩვენ ვსაუბრობდით დავებზე და კონფლიქტების მოგვარებაზე, ინკლუზიურობაზე. რა თქმა უნდა, ეს დღესაც მნიშვნელოვანია. დღეს უკვე საქართველოში და არა მარტო ჩვენი ტიპის განვითარების გზაზე მყოფ ქვეყნებში, განვითარებულ ქვეყნებშიც კი, არჩევნების პროცესისადმი სანდოობის საკითხი უპირველესი და უპირატესია. ჩვენ წლების განმავლობაში სანდოობის გარკვეულ დონეს მივაღწიეთ. ეს აჩვენა საქართველოში ბოლო რამდენიმე არჩევნებმა, როდესაც საერთაშორისო, ადგილობრივი დამკვირვებლების შეფასებები იყო თანდათანობით პოზიტიური, მაგრამ ჩვენ გვაქვს ამბიცია, რომ იყოს უფრო კარგი. ეს მოდის მხოლოდ მას შემდეგ, რაც ქვეყანაში პროცესისადმი სანდოობა იზრდება. ბოლო პერიოდში საქართველომ სანდოობის საკმაოდ მაღალ ეტაპს მიაღწია, მაგრამ ახლა ჩვენ გვაქვს დიდი გამოწვევა. მოდის სამი დიდი არჩევნები, დიდი საარჩევნო ციკლი. უპირველესად 2016 წელს, როდესაც პირველად, ხელისუფლების არჩევნების გზით შეცვლის შემდეგ, საპარლამენტო არჩევნები ტარდება. გამოწვევა დიდია. მთავარი მომენტი პროცესის სანდოობა იქნება. სწორედ ამიტომ გამოვიტანეთ ეს თემა საერთაშორისო დისკუსიისთვის. სხვა ქვეყნებიდან ჩვენი კოლეგები გვიზიარებენ გამოცდილებას, რა გზას ადგანან და როგორ მოიპოვეს სანდოობა. კონფერენციაზე იმყოფებოდნენ საერთაშორისო ექსპერტები: ვენეციის კომისიიდან, საერთაშორისო ინსტიტუტიდან დემოკრატიისა და საარჩევნო მხარდაჭერისთვის (International IDEA), ასევე საარჩევნო სისტემების საერთაშორისო ფონდიდან (IFES), ეუთო-დან, ევროსაბჭოდან, გაერო-ს განვითარების პროგრამიდან... მათ აქვთ მნიშვნელოვანი გამოცდილება, რომ ჩვენ მოგვცენ ის გარკვეული რჩევები, რაც საქართველოს საარჩევნო ადმინისტრაციას გამოადგება, რათა პროცესი, რომელიც ხალხისთვის და ქვეყნისთვის გადამწყვეტი და მნიშვნელოვანია, ჩვენ ჩვენი კუთხით გავაძლიეროთ და ადმინისტრირების თვალსაზრისით გავმართოთ. - რა არის საქართველოში დღეს ყველაზე დიდი გამოწვევა, რომელიც არჩევნებისადმი სანდოობას უკავშირდება?- სანდოობისადმი გამოწვევა რა თქმა უნდა არის, რადგან პოლიტიკური განვითარების გარკვეულ დონეზე ვართ, თუმცა, როგორც სამოქალაქო, ისე პოლიტიკური კულტურის, თუნდაც, არჩევნების ჩატარების კულტურის თვალსაზრისით, უფრო მეტი ტრადიციები გვჭირდება. ჩვენ არ ვართ ასი და ორასწლიანი დემოკრატიის განვითარების მქონე ქვეყანა. ამიტომ, ეს გამოწვევა იქნება, სანამ ჩვენ არა მარტო ვისწავლით არჩევნების ჩატარებას, არამედ ამას ხანგრძლივ ტრადიციად ვაქცევთ და დემოკრატიულ ღირებულებებს პოლიტიკაშიც, სამოქალაქო საზოგადოებაშიც მაქსიმალურად გავაზიარებთ და ვიქნებით ყველა ამ ღირებულებების მიმდევარი. აქამდე ნამდვილად დრო გვჭირდება, მაგრამ მთავარია მიზანმიმართულად, სწორი სტრატეგიით და ნაბიჯ-ნაბიჯ ვიაროთ ამ გზაზე.- თქვენ კონფერენციის მონაწილეებს წარუდგინეთ პრეზენტაცია - "არჩევნების სანდოობის ხელშეწყობა საქართველოში". რა იყო ის ძირითადი აქცენტები, რაზეც ყურადღება გაამახვილეთ?- ჩემი პრეზენტაცია, პირობითად, ორ ნაწილად გავყავი. ეს არის საქართველოს საარჩევნო ადმინისტრაციის მიერ გავლილი სანდოობის გზა და სამომავლო გეგმები. საზოგადოებას უნდა ვუთხრათ, რომ ამ კუთხით, გარკვეული ნაბიჯები გადავდგით. აუცილებლად უნდა გამოვყო რამდენიმე მნიშვნელოვანი ელემენტი, როგორიც არის პროფესიონალიზმი, გამჭვირვალობა, საარჩევნო გარემოს განვითარების, საარჩევნო განათლების ხელშეწყობა, მაგრამ ჩვენ ასევე უნდა ვისაუბროთ კიდევ რა უნდა გავაკეთოთ. გვესმის, რომ სრულყოფილი სანდოობისთვის კიდევ ბევრი საქმეა გასაკეთებელი. პრეზენტაციის მეორე ნაწილში ვისაუბრე არსებული გამოწვევების შესახებ. არსებობს სისტემური საკითხები, რომლებიც მისახედია, არსებობს გარკვეული გადაცდომების შესაძლებლობა, რომლებიც ჩვენ უნდა გამოვასწოროთ. ასევე არსებობს სხვადასხვა, შესაძლოა არაჯანსაღი დამოკიდებულებების, კერძო ან პოლიტიკური ინტერესების გამო გამოწვევები, რომლებიც ჩვენი საქმით უნდა გადავლახოთ და პროცესი მართლა სანდოდ ვაქციოთ. - სანდობაზე ვსაუბრობთ და ამ კონტაქსტში, აუცილებლად უნდა ვისაუბროთ ცესკო-ს ყოფილი თანამშრომლების მიერ ცოტა ხნის წინ გამართულ აქციაზე. ისინი საოლქო კომისიების პარტიული ნიშნით დაკომპლექტებაზე საუბრობენ.- საოლქო კომისიების წევრებთან მიმართებაში საარჩევნო ადმინისტრაციის გადაწყვეტილებები კანონის შესაბამისი იყო. გათვალისწინებული იყო საკანონმდებლო მოთხოვნები და კრიტერიუმები. ადამიანების პარტიულობის შესახებ შეფასებები კერძოა, ამას აუცილებლად ჭირდება დასაბუთება. ჩვენ არც ერთი ადამიანი არ აგვირჩევია, რომელიც პარტიის წევრია. არც ერთი ადამიანი არ არის ისეთი, რომელსაც სავალდებულო კრიტერიუმები დაკმაყოფილებული არ ჰქონია. ყველა აკმაყოფილებდა საარჩევნო კოდექსის მოთხოვნებს. თითოეული ადამიანის ქმედება საქმეში ფასდება. თუ რომელიმე მათგანი საქმეში რაიმე ტიპის მიკერძოებას გამოავლენს, ამ შემთხვევაში, რა თქმა უნდა, ის ვერ იქნება ადმინისტრატორი. მთავარია ადამიანები საქმეში შევაფასოთ. ბოლო არჩევნებს გადავხედოთ. საარჩევნო ადმინისტრაციისადმი შეფასებები მაღალი იყო. ანგარიშებში რომელიმე ადმინისტრატორის მიმართ მიკერძოებითი ტიპის შეფასებები არ არსებობს. ჩვენ ადმინისტრატორებისგან მომავალშიც ამას მოველით.- ახსენეთ, რომ ქვეყანაში ახალი საარჩევნო ციკლი იწყება. წელს საქართველოში საპარლამენტო არჩევნები იმართება. რა პროცედურები უძღვის წინ თარიღის დადგენას?- არჩევნების თარიღის შესახებ განკარგულებას პრეზიდენტი გამოსცემს, მაგრამ დღევანდელი მოქმედი კანონმდებლობით, აუცილებელია პრემიერ-მინისტრის კონტრასიგნაცია, რის შემდეგაც არჩევნების თარიღის შესახებ განკარგულება ძალაში შედის. საკანონმდებლო მოთხოვნის თანახმად, არჩევნები ინიშნება ორი თვით ადრე მაინც, არჩევნების თარიღი ცნობილი უნდა იყოს არა უგვიანეს სამოცი დღისა, თუმცა ჩვენი კონსტიტუციისა და კანონმდებლობის მიხედვით ისედაც ცნობილია, რომ 2016 წელს საპარლამენტო არჩევნების ჩატარების თვე ოქტომბერი იქნება. დასაზუსტებელია რიცხვი. - როგორ ემზადება ცესკო საპარლამეტო არჩევნებისთვის?- ჩვენთვის არანაირი მნიშველობა არ აქვს რომელ რიცხვში იქნება არჩევნები. საპარლამენტო არჩევებისთვის მზადება ჯერ კიდევ შარშან დავიწყეთ. ეს არის პროცესი, რომელიც ძალიან სერიოზულ მომზადებას მოითხოვს. ეს არის პროფესიული კადრების მომზადება-გადამზადება. იცვლება კანონები. ჩვენ ძალიან ბევრი ახალი საგანმანათლებლო პროგრამა გვაქვს. სერიოზულ სამუშაოებს ვაპირებთ, რომ თავიდან გადავამზადოთ როგორც საოლქო საარჩევნო კომისიები, ასევე არჩევნების დანიშვნის შემდეგ, დროებითი საუბნო კომისიები. ასევე გვექნება ბევრი ხელმისაწვდომი სერვისი. ამომრჩევლის მიერ თავის გადამოწმების მიზნით, გვინდა გადამოწმების მობილური ვერსია გავაკეთოთ. ასევე გვექნება ინტერაქტიული რუკები. ეს ნიშნავს, რომ კონკრეტული ადამიანი ინტერაქტიულად ნახავს კონკრეტულ საუბნო საარჩევნო მისამართს Google-ს რუკების მეშვეობით. ყველანაირად ვეცდებით, რომ სერვისები გავაუმჯობესოთ, პროცესი მაქსიმალურად ხელმისაწვდომი და გამჭვირვალე გავხადოთ და რაც მთავარია, ჩვენი საქმე მაღალი პროფესიული სტანდარტის იყოს. არჩევნების კარგად ადმინისტრირებას ძალიან დიდი მნიშვნელობა აქვს და ჩვენ ეს კარგად გვესმის. საარჩევნო ადმინისტრაციას პირველ რიგში განვიხილავთ, როგორც ამომრჩევლის, ხალხის მომსახურე ორგანოს. ანა მარშანია"ინტერპრესნიუსი"
stdClass Object ( [id] => 366903 [title] => თამარ ჟვანია - წლების განმავლობაში არჩევნებისადმი სანდოობის გარკვეულ დონეს მივაღწიეთ, მაგრამ გვაქვს ამბიცია, რომ შეფასებები უფრო კარგი იყოს [alias] => thamar-zhvania-tslebis-ganmavlobashi-archevnebisadmi-sandoobis-garkveul-dones-mivaghtsieth-magram-gvaqvs-ambicia-rom-shefasebebi-ufro-kargi-iyos [title_alias] => [introtext] => [fulltext] => ცენტრალურმა საარჩევნო კომისიამ საარჩევნო ადმინისტრაციების რიგით მეექვსე, ყოველწლიურ შეხვედრას უმასპინძლა. ორდღიანი კონფერენცია 16-17 თებერვალს ლოპოტაზე გაიმართა. 19 ქვეყნის საარჩევნო ადმინისტრაციისა და საერთაშორისო ორგანიზაციების 105-მა წარმომადგენელმა არჩევნების სანდოობის თემა განიხილეს. ღონისძიების მონაწილეებს ცესკო-ს თავმჯდომარე თამარ ჟვანიამ წარუდგინა პრეზენტაცია - "არჩევნების სანდოობის ხელშეწყობა საქართველოში". რა გამოცდილებას სძენს ცესკო-ს მსგავსი ტიპის კონფერენციები, მით უფრო, მოახლოებული საპარლამენტო არჩევნების წინ, როგორ ემზადება საარჩევნო ადმინისტრაცია ოქტომბერში დაგეგმილი არჩევნებისთვის და რა პროცედურები უძღვის წინ თარიღის დადგენას და რას პასუხობს საოლქო კომისიების პარტიული ნიშნით დაკომპლექტების შესახებ ბრალდებებს - აღნიშნულ თემებთან დაკავშირებით, "ინტერპრესნიუსი" ცესკო-ს თავმჯდომარეს, თამარ ჟვანიას ესაუბრა.- ქალბატონო თამარ, რა გამოცდილებას სძენს სხვადასხვა ქვეყნის საარჩევნო ადმინისტრაციისა და საერთაშორისო ორგანიზაციების მონაწილეობით გამართული კონფერენციები ზოგადად საარჩევნო ადმინისტრაციებს და რაც მთავარია, უშუალოდ საქართველოს?- საერთაშორისო კონფერენციები და მსგავსი ტიპის შეხვედრები მნიშვნელოვანია იმ გამოცდილების გასაზიარებლად, რომელიც სხვადასხვა ქვეყნის საარჩევნო ადმინისტრაციებში გროვდება. საქართველო შედარებით ახალი დემოკრატიის მქონე ქვეყანაა. ჩვენ მრავალპარტიული არჩევნების ჩატარების გამოცდილება სულ რაღაც 25 წლიანი საარჩევნო ადმინისტრაციის პირობებში გვაქვს. ძალიან კარგად გვახსოვს ისტორია, როგორ ვვითარდებოდით, საიდან დავიწყეთ და დღეს რა ეტაპზე ვართ. მაგრამ გვესმის, რომ ეს არ არის საკმარისი. სწორედ ამიტომ ვისმენთ ძალიან ბევრ საინტერესო გამოცდილებას.- გასულ წლებში საარჩევნო მოხელეებმა საარჩევნო პროცესებში კონფლიქტების მართვის, დაინტერესებული მხარეების ჩართულობისა და ეფექტური კომუნიკაციების, ასევე ინკლუზიური არჩევნების საკითხები განიხილეს. რა პრინციპით შეირჩა წლევანდელი თემა - არჩევნების სანდოობა?- ძალიან მნიშვნელოვანი იყო გასული წლების თემები. არჩევანი ჩვენი ქვეყნის განვითარების კონტექსტიდან გამომდინარეობს. იყო დრო, როდესაც ჩვენ ვსაუბრობდით დავებზე და კონფლიქტების მოგვარებაზე, ინკლუზიურობაზე. რა თქმა უნდა, ეს დღესაც მნიშვნელოვანია. დღეს უკვე საქართველოში და არა მარტო ჩვენი ტიპის განვითარების გზაზე მყოფ ქვეყნებში, განვითარებულ ქვეყნებშიც კი, არჩევნების პროცესისადმი სანდოობის საკითხი უპირველესი და უპირატესია. ჩვენ წლების განმავლობაში სანდოობის გარკვეულ დონეს მივაღწიეთ. ეს აჩვენა საქართველოში ბოლო რამდენიმე არჩევნებმა, როდესაც საერთაშორისო, ადგილობრივი დამკვირვებლების შეფასებები იყო თანდათანობით პოზიტიური, მაგრამ ჩვენ გვაქვს ამბიცია, რომ იყოს უფრო კარგი. ეს მოდის მხოლოდ მას შემდეგ, რაც ქვეყანაში პროცესისადმი სანდოობა იზრდება. ბოლო პერიოდში საქართველომ სანდოობის საკმაოდ მაღალ ეტაპს მიაღწია, მაგრამ ახლა ჩვენ გვაქვს დიდი გამოწვევა. მოდის სამი დიდი არჩევნები, დიდი საარჩევნო ციკლი. უპირველესად 2016 წელს, როდესაც პირველად, ხელისუფლების არჩევნების გზით შეცვლის შემდეგ, საპარლამენტო არჩევნები ტარდება. გამოწვევა დიდია. მთავარი მომენტი პროცესის სანდოობა იქნება. სწორედ ამიტომ გამოვიტანეთ ეს თემა საერთაშორისო დისკუსიისთვის. სხვა ქვეყნებიდან ჩვენი კოლეგები გვიზიარებენ გამოცდილებას, რა გზას ადგანან და როგორ მოიპოვეს სანდოობა. კონფერენციაზე იმყოფებოდნენ საერთაშორისო ექსპერტები: ვენეციის კომისიიდან, საერთაშორისო ინსტიტუტიდან დემოკრატიისა და საარჩევნო მხარდაჭერისთვის (International IDEA), ასევე საარჩევნო სისტემების საერთაშორისო ფონდიდან (IFES), ეუთო-დან, ევროსაბჭოდან, გაერო-ს განვითარების პროგრამიდან... მათ აქვთ მნიშვნელოვანი გამოცდილება, რომ ჩვენ მოგვცენ ის გარკვეული რჩევები, რაც საქართველოს საარჩევნო ადმინისტრაციას გამოადგება, რათა პროცესი, რომელიც ხალხისთვის და ქვეყნისთვის გადამწყვეტი და მნიშვნელოვანია, ჩვენ ჩვენი კუთხით გავაძლიეროთ და ადმინისტრირების თვალსაზრისით გავმართოთ. - რა არის საქართველოში დღეს ყველაზე დიდი გამოწვევა, რომელიც არჩევნებისადმი სანდოობას უკავშირდება?- სანდოობისადმი გამოწვევა რა თქმა უნდა არის, რადგან პოლიტიკური განვითარების გარკვეულ დონეზე ვართ, თუმცა, როგორც სამოქალაქო, ისე პოლიტიკური კულტურის, თუნდაც, არჩევნების ჩატარების კულტურის თვალსაზრისით, უფრო მეტი ტრადიციები გვჭირდება. ჩვენ არ ვართ ასი და ორასწლიანი დემოკრატიის განვითარების მქონე ქვეყანა. ამიტომ, ეს გამოწვევა იქნება, სანამ ჩვენ არა მარტო ვისწავლით არჩევნების ჩატარებას, არამედ ამას ხანგრძლივ ტრადიციად ვაქცევთ და დემოკრატიულ ღირებულებებს პოლიტიკაშიც, სამოქალაქო საზოგადოებაშიც მაქსიმალურად გავაზიარებთ და ვიქნებით ყველა ამ ღირებულებების მიმდევარი. აქამდე ნამდვილად დრო გვჭირდება, მაგრამ მთავარია მიზანმიმართულად, სწორი სტრატეგიით და ნაბიჯ-ნაბიჯ ვიაროთ ამ გზაზე.- თქვენ კონფერენციის მონაწილეებს წარუდგინეთ პრეზენტაცია - "არჩევნების სანდოობის ხელშეწყობა საქართველოში". რა იყო ის ძირითადი აქცენტები, რაზეც ყურადღება გაამახვილეთ?- ჩემი პრეზენტაცია, პირობითად, ორ ნაწილად გავყავი. ეს არის საქართველოს საარჩევნო ადმინისტრაციის მიერ გავლილი სანდოობის გზა და სამომავლო გეგმები. საზოგადოებას უნდა ვუთხრათ, რომ ამ კუთხით, გარკვეული ნაბიჯები გადავდგით. აუცილებლად უნდა გამოვყო რამდენიმე მნიშვნელოვანი ელემენტი, როგორიც არის პროფესიონალიზმი, გამჭვირვალობა, საარჩევნო გარემოს განვითარების, საარჩევნო განათლების ხელშეწყობა, მაგრამ ჩვენ ასევე უნდა ვისაუბროთ კიდევ რა უნდა გავაკეთოთ. გვესმის, რომ სრულყოფილი სანდოობისთვის კიდევ ბევრი საქმეა გასაკეთებელი. პრეზენტაციის მეორე ნაწილში ვისაუბრე არსებული გამოწვევების შესახებ. არსებობს სისტემური საკითხები, რომლებიც მისახედია, არსებობს გარკვეული გადაცდომების შესაძლებლობა, რომლებიც ჩვენ უნდა გამოვასწოროთ. ასევე არსებობს სხვადასხვა, შესაძლოა არაჯანსაღი დამოკიდებულებების, კერძო ან პოლიტიკური ინტერესების გამო გამოწვევები, რომლებიც ჩვენი საქმით უნდა გადავლახოთ და პროცესი მართლა სანდოდ ვაქციოთ. - სანდობაზე ვსაუბრობთ და ამ კონტაქსტში, აუცილებლად უნდა ვისაუბროთ ცესკო-ს ყოფილი თანამშრომლების მიერ ცოტა ხნის წინ გამართულ აქციაზე. ისინი საოლქო კომისიების პარტიული ნიშნით დაკომპლექტებაზე საუბრობენ.- საოლქო კომისიების წევრებთან მიმართებაში საარჩევნო ადმინისტრაციის გადაწყვეტილებები კანონის შესაბამისი იყო. გათვალისწინებული იყო საკანონმდებლო მოთხოვნები და კრიტერიუმები. ადამიანების პარტიულობის შესახებ შეფასებები კერძოა, ამას აუცილებლად ჭირდება დასაბუთება. ჩვენ არც ერთი ადამიანი არ აგვირჩევია, რომელიც პარტიის წევრია. არც ერთი ადამიანი არ არის ისეთი, რომელსაც სავალდებულო კრიტერიუმები დაკმაყოფილებული არ ჰქონია. ყველა აკმაყოფილებდა საარჩევნო კოდექსის მოთხოვნებს. თითოეული ადამიანის ქმედება საქმეში ფასდება. თუ რომელიმე მათგანი საქმეში რაიმე ტიპის მიკერძოებას გამოავლენს, ამ შემთხვევაში, რა თქმა უნდა, ის ვერ იქნება ადმინისტრატორი. მთავარია ადამიანები საქმეში შევაფასოთ. ბოლო არჩევნებს გადავხედოთ. საარჩევნო ადმინისტრაციისადმი შეფასებები მაღალი იყო. ანგარიშებში რომელიმე ადმინისტრატორის მიმართ მიკერძოებითი ტიპის შეფასებები არ არსებობს. ჩვენ ადმინისტრატორებისგან მომავალშიც ამას მოველით.- ახსენეთ, რომ ქვეყანაში ახალი საარჩევნო ციკლი იწყება. წელს საქართველოში საპარლამენტო არჩევნები იმართება. რა პროცედურები უძღვის წინ თარიღის დადგენას?- არჩევნების თარიღის შესახებ განკარგულებას პრეზიდენტი გამოსცემს, მაგრამ დღევანდელი მოქმედი კანონმდებლობით, აუცილებელია პრემიერ-მინისტრის კონტრასიგნაცია, რის შემდეგაც არჩევნების თარიღის შესახებ განკარგულება ძალაში შედის. საკანონმდებლო მოთხოვნის თანახმად, არჩევნები ინიშნება ორი თვით ადრე მაინც, არჩევნების თარიღი ცნობილი უნდა იყოს არა უგვიანეს სამოცი დღისა, თუმცა ჩვენი კონსტიტუციისა და კანონმდებლობის მიხედვით ისედაც ცნობილია, რომ 2016 წელს საპარლამენტო არჩევნების ჩატარების თვე ოქტომბერი იქნება. დასაზუსტებელია რიცხვი. - როგორ ემზადება ცესკო საპარლამეტო არჩევნებისთვის?- ჩვენთვის არანაირი მნიშველობა არ აქვს რომელ რიცხვში იქნება არჩევნები. საპარლამენტო არჩევებისთვის მზადება ჯერ კიდევ შარშან დავიწყეთ. ეს არის პროცესი, რომელიც ძალიან სერიოზულ მომზადებას მოითხოვს. ეს არის პროფესიული კადრების მომზადება-გადამზადება. იცვლება კანონები. ჩვენ ძალიან ბევრი ახალი საგანმანათლებლო პროგრამა გვაქვს. სერიოზულ სამუშაოებს ვაპირებთ, რომ თავიდან გადავამზადოთ როგორც საოლქო საარჩევნო კომისიები, ასევე არჩევნების დანიშვნის შემდეგ, დროებითი საუბნო კომისიები. ასევე გვექნება ბევრი ხელმისაწვდომი სერვისი. ამომრჩევლის მიერ თავის გადამოწმების მიზნით, გვინდა გადამოწმების მობილური ვერსია გავაკეთოთ. ასევე გვექნება ინტერაქტიული რუკები. ეს ნიშნავს, რომ კონკრეტული ადამიანი ინტერაქტიულად ნახავს კონკრეტულ საუბნო საარჩევნო მისამართს Google-ს რუკების მეშვეობით. ყველანაირად ვეცდებით, რომ სერვისები გავაუმჯობესოთ, პროცესი მაქსიმალურად ხელმისაწვდომი და გამჭვირვალე გავხადოთ და რაც მთავარია, ჩვენი საქმე მაღალი პროფესიული სტანდარტის იყოს. არჩევნების კარგად ადმინისტრირებას ძალიან დიდი მნიშვნელობა აქვს და ჩვენ ეს კარგად გვესმის. საარჩევნო ადმინისტრაციას პირველ რიგში განვიხილავთ, როგორც ამომრჩევლის, ხალხის მომსახურე ორგანოს. ანა მარშანია"ინტერპრესნიუსი" [state] => 1 [sectionid] => 2 [mask] => 1 [catid] => 44 [created] => 2016-02-18 12:36:40 [created_by] => 124 [created_by_alias] => [modified] => 2016-02-18 12:56:10 [modified_by] => 124 [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [publish_up] => 2016-02-18 12:36:40 [publish_down] => Never [images] => [urls] => [attribs] => big_image=../photo/2015_02/0-01TEBER-2016/jvania.jpg multicategory=| video_file= video_image= video_type=1 show_title= link_titles= show_intro= show_section= link_section= show_category= link_category= show_vote= show_author= show_create_date= show_modify_date= show_pdf_icon= show_print_icon= show_email_icon= language= keyref= readmore= ext_link= galerycategory=0 [version] => 3 [parentid] => 0 [ordering] => 1 [metakey] => [metadesc] => [access] => 0 [hits] => 108 [metadata] => robots= author= [popup] => 1455799206 [corrected] => 1 [topic_id] => -1 [author] => Maka Chaganava [usertype] => Super Administrator [category] => ინტერვიუ [section] => REPORTER [slug] => 366903:thamar-zhvania-tslebis-ganmavlobashi-archevnebisadmi-sandoobis-garkveul-dones-mivaghtsieth-magram-gvaqvs-ambicia-rom-shefasebebi-ufro-kargi-iyos [catslug] => 44:interviu [groups] => Public [sec_pub] => 1 [cat_pub] => 1 [audio] => [video] => [image] => [sec_access] => 0 [cat_access] => 0 [topic_title] => [rating_count] => 0 [rating] => 0 [text] => ცენტრალურმა საარჩევნო კომისიამ საარჩევნო ადმინისტრაციების რიგით მეექვსე, ყოველწლიურ შეხვედრას უმასპინძლა. ორდღიანი კონფერენცია 16-17 თებერვალს ლოპოტაზე გაიმართა. 19 ქვეყნის საარჩევნო ადმინისტრაციისა და საერთაშორისო ორგანიზაციების 105-მა წარმომადგენელმა არჩევნების სანდოობის თემა განიხილეს. ღონისძიების მონაწილეებს ცესკო-ს თავმჯდომარე თამარ ჟვანიამ წარუდგინა პრეზენტაცია - "არჩევნების სანდოობის ხელშეწყობა საქართველოში". რა გამოცდილებას სძენს ცესკო-ს მსგავსი ტიპის კონფერენციები, მით უფრო, მოახლოებული საპარლამენტო არჩევნების წინ, როგორ ემზადება საარჩევნო ადმინისტრაცია ოქტომბერში დაგეგმილი არჩევნებისთვის და რა პროცედურები უძღვის წინ თარიღის დადგენას და რას პასუხობს საოლქო კომისიების პარტიული ნიშნით დაკომპლექტების შესახებ ბრალდებებს - აღნიშნულ თემებთან დაკავშირებით, "ინტერპრესნიუსი" ცესკო-ს თავმჯდომარეს, თამარ ჟვანიას ესაუბრა.- ქალბატონო თამარ, რა გამოცდილებას სძენს სხვადასხვა ქვეყნის საარჩევნო ადმინისტრაციისა და საერთაშორისო ორგანიზაციების მონაწილეობით გამართული კონფერენციები ზოგადად საარჩევნო ადმინისტრაციებს და რაც მთავარია, უშუალოდ საქართველოს?- საერთაშორისო კონფერენციები და მსგავსი ტიპის შეხვედრები მნიშვნელოვანია იმ გამოცდილების გასაზიარებლად, რომელიც სხვადასხვა ქვეყნის საარჩევნო ადმინისტრაციებში გროვდება. საქართველო შედარებით ახალი დემოკრატიის მქონე ქვეყანაა. ჩვენ მრავალპარტიული არჩევნების ჩატარების გამოცდილება სულ რაღაც 25 წლიანი საარჩევნო ადმინისტრაციის პირობებში გვაქვს. ძალიან კარგად გვახსოვს ისტორია, როგორ ვვითარდებოდით, საიდან დავიწყეთ და დღეს რა ეტაპზე ვართ. მაგრამ გვესმის, რომ ეს არ არის საკმარისი. სწორედ ამიტომ ვისმენთ ძალიან ბევრ საინტერესო გამოცდილებას.- გასულ წლებში საარჩევნო მოხელეებმა საარჩევნო პროცესებში კონფლიქტების მართვის, დაინტერესებული მხარეების ჩართულობისა და ეფექტური კომუნიკაციების, ასევე ინკლუზიური არჩევნების საკითხები განიხილეს. რა პრინციპით შეირჩა წლევანდელი თემა - არჩევნების სანდოობა?- ძალიან მნიშვნელოვანი იყო გასული წლების თემები. არჩევანი ჩვენი ქვეყნის განვითარების კონტექსტიდან გამომდინარეობს. იყო დრო, როდესაც ჩვენ ვსაუბრობდით დავებზე და კონფლიქტების მოგვარებაზე, ინკლუზიურობაზე. რა თქმა უნდა, ეს დღესაც მნიშვნელოვანია. დღეს უკვე საქართველოში და არა მარტო ჩვენი ტიპის განვითარების გზაზე მყოფ ქვეყნებში, განვითარებულ ქვეყნებშიც კი, არჩევნების პროცესისადმი სანდოობის საკითხი უპირველესი და უპირატესია. ჩვენ წლების განმავლობაში სანდოობის გარკვეულ დონეს მივაღწიეთ. ეს აჩვენა საქართველოში ბოლო რამდენიმე არჩევნებმა, როდესაც საერთაშორისო, ადგილობრივი დამკვირვებლების შეფასებები იყო თანდათანობით პოზიტიური, მაგრამ ჩვენ გვაქვს ამბიცია, რომ იყოს უფრო კარგი. ეს მოდის მხოლოდ მას შემდეგ, რაც ქვეყანაში პროცესისადმი სანდოობა იზრდება. ბოლო პერიოდში საქართველომ სანდოობის საკმაოდ მაღალ ეტაპს მიაღწია, მაგრამ ახლა ჩვენ გვაქვს დიდი გამოწვევა. მოდის სამი დიდი არჩევნები, დიდი საარჩევნო ციკლი. უპირველესად 2016 წელს, როდესაც პირველად, ხელისუფლების არჩევნების გზით შეცვლის შემდეგ, საპარლამენტო არჩევნები ტარდება. გამოწვევა დიდია. მთავარი მომენტი პროცესის სანდოობა იქნება. სწორედ ამიტომ გამოვიტანეთ ეს თემა საერთაშორისო დისკუსიისთვის. სხვა ქვეყნებიდან ჩვენი კოლეგები გვიზიარებენ გამოცდილებას, რა გზას ადგანან და როგორ მოიპოვეს სანდოობა. კონფერენციაზე იმყოფებოდნენ საერთაშორისო ექსპერტები: ვენეციის კომისიიდან, საერთაშორისო ინსტიტუტიდან დემოკრატიისა და საარჩევნო მხარდაჭერისთვის (International IDEA), ასევე საარჩევნო სისტემების საერთაშორისო ფონდიდან (IFES), ეუთო-დან, ევროსაბჭოდან, გაერო-ს განვითარების პროგრამიდან... მათ აქვთ მნიშვნელოვანი გამოცდილება, რომ ჩვენ მოგვცენ ის გარკვეული რჩევები, რაც საქართველოს საარჩევნო ადმინისტრაციას გამოადგება, რათა პროცესი, რომელიც ხალხისთვის და ქვეყნისთვის გადამწყვეტი და მნიშვნელოვანია, ჩვენ ჩვენი კუთხით გავაძლიეროთ და ადმინისტრირების თვალსაზრისით გავმართოთ. - რა არის საქართველოში დღეს ყველაზე დიდი გამოწვევა, რომელიც არჩევნებისადმი სანდოობას უკავშირდება?- სანდოობისადმი გამოწვევა რა თქმა უნდა არის, რადგან პოლიტიკური განვითარების გარკვეულ დონეზე ვართ, თუმცა, როგორც სამოქალაქო, ისე პოლიტიკური კულტურის, თუნდაც, არჩევნების ჩატარების კულტურის თვალსაზრისით, უფრო მეტი ტრადიციები გვჭირდება. ჩვენ არ ვართ ასი და ორასწლიანი დემოკრატიის განვითარების მქონე ქვეყანა. ამიტომ, ეს გამოწვევა იქნება, სანამ ჩვენ არა მარტო ვისწავლით არჩევნების ჩატარებას, არამედ ამას ხანგრძლივ ტრადიციად ვაქცევთ და დემოკრატიულ ღირებულებებს პოლიტიკაშიც, სამოქალაქო საზოგადოებაშიც მაქსიმალურად გავაზიარებთ და ვიქნებით ყველა ამ ღირებულებების მიმდევარი. აქამდე ნამდვილად დრო გვჭირდება, მაგრამ მთავარია მიზანმიმართულად, სწორი სტრატეგიით და ნაბიჯ-ნაბიჯ ვიაროთ ამ გზაზე.- თქვენ კონფერენციის მონაწილეებს წარუდგინეთ პრეზენტაცია - "არჩევნების სანდოობის ხელშეწყობა საქართველოში". რა იყო ის ძირითადი აქცენტები, რაზეც ყურადღება გაამახვილეთ?- ჩემი პრეზენტაცია, პირობითად, ორ ნაწილად გავყავი. ეს არის საქართველოს საარჩევნო ადმინისტრაციის მიერ გავლილი სანდოობის გზა და სამომავლო გეგმები. საზოგადოებას უნდა ვუთხრათ, რომ ამ კუთხით, გარკვეული ნაბიჯები გადავდგით. აუცილებლად უნდა გამოვყო რამდენიმე მნიშვნელოვანი ელემენტი, როგორიც არის პროფესიონალიზმი, გამჭვირვალობა, საარჩევნო გარემოს განვითარების, საარჩევნო განათლების ხელშეწყობა, მაგრამ ჩვენ ასევე უნდა ვისაუბროთ კიდევ რა უნდა გავაკეთოთ. გვესმის, რომ სრულყოფილი სანდოობისთვის კიდევ ბევრი საქმეა გასაკეთებელი. პრეზენტაციის მეორე ნაწილში ვისაუბრე არსებული გამოწვევების შესახებ. არსებობს სისტემური საკითხები, რომლებიც მისახედია, არსებობს გარკვეული გადაცდომების შესაძლებლობა, რომლებიც ჩვენ უნდა გამოვასწოროთ. ასევე არსებობს სხვადასხვა, შ
იხილეთ მსგავსი სიახლეები :